وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع
وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع

نقشه های تاسیسات

شناخت نقشه های تأسیسات مکانیکی برای دست اندرکاران رشته تأسیسات مکانیکی ساختمان امری مهم و ضروری است. نقشه های تأسیسات مکانیکی توسط مهندسان تأسیسات طراحی و ترسیم می گردد و ناظران و مجریان در کارگاه ها آن ها را به اجرا در می آورند.

 

تأسیسات استخر :

شنا در تمام فصول سال ورزشی مفرح است. البته به شرط وجود استخری با تأسیسات مناسب. ارائه یک طرح خوب برای استخر مستلزم پیش بینی تسهیلات لازم، کافی برای شناگران و تدارک دیدن سیستمی کارآمد جهت تصفیه مداوم و در صورت لزوم گرم کردن آب استخر 
می باشد در غیر این صورت استخر به محلی برای گسترش انواع بیماری های پوستی و روده ای تبدیل خواهد شد.

در این پست نقشه تأسیسات مکانیکی یک استخر شنای روباز که توسط شرکت فنی مهندسی تهویه گستر سپاهان  طراحی گردیده به شما کاربر گرامی تقدیم می گردد.

 

 دریافت نقشه

این نقشه شامل فیلترهای شنی – اسکیمر – موگیر – پمپ های سیرکولاسیون تصفیه آب استخر – نازل های ورودی و خروجی گریل اطراف استخر – کلرزن گازی – کلکتور های پمپ استخر – فلودیاگرام لوله کشی استخر و ... می باشد.

شرکت تهویه گستر سپاهان با استفاده از مهندسین متخصص در زمینه طراحی و اجرای استخر، سونا و جکوزی و با توجه به پروژه های متعددی که در سال های اخیر توسط این شرکت طراحی و اجرا گردیده آماده هرگونه مشاوره، طراحی و اجرا در زمینه استخر سونا و جکوزی عمومی و خصوصی می باشد.

 


نقشه شماره 2 : موتورخانه :

 دریافت نقشه

این نقشه شامل دیگ های آب گرم، برج خنک کننده، چیلر جذبی آب گرم، منبع انبساط باز برای دیگ آب گرم و منبع انبساط باز چیلر، کلکتورهای مکش و دهش پمپ های تابستانه و زمستانه و ... می باشد.

 

نقشه شماره3 موتورخانه :

 دریافت نقشه

این نقشه شامل یک موتورخانه سه بعدی با تمامی تجهیزات می باشد. این نقشه توسط نرم افزار اتوکد طراحی شده و با پسوند dwg ذخیره شده است.

 

گرمایش از کف :

افزایش روز افزون مصرف انرژی در کشور به تدریج به یکی از مشکلات کلان اقتصادی و اجتماعی تبدیل می گردد. هر چند کشور ایران از نظر منابع انرژی فسیلی بسیار غنی است اما مصرف غیر بهینه انرژی سالیانه خسارت جبران ناپذیری را بر بودجه کشور تحمیل می نماید.

تجربه کشورهای صنعتی نشان می دهد که رشد اقتصادی و توسعه صنعتی به عنوان پیش شرط های استقلال ملی و اقتدار سیاسی به عوامل مختلفی از جمله انرژی و بهره وری مناسب از آن بستگی دارد.

بخش ساختمان در مصرف انرژی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است. یکی از بهترین روش های کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان استفاده از طرحی موسوم به سیستم گرمایش از کف می باشد. سیستم گرمایش از کف تابشی به دلیل تأمین همزمان دو پارامتر مهم آسایش دمایی ساکنان و صرفه جویی در مصرف انرژی به میزان 40% نسبت به سایر روش های گرمایی انقلابی عظیم در صنعت تأسیسات به وجود آورده است.

در این پست تعدادی از نقشه های گرمایش ازکف که توسط شرکت تهویه گستر سپاهان طراحی و اجرا گردیده به شما کاربر گرامی تقدیم می گردد.

  

 

 

نقشه شماره 2 گرمایش از کف :

 

 دریافت نقشه

این نقشه شامل سیستم گرمایش از کف یک مسجد واقع در شهر اصفهان خیابان امام خمینی می باشد که توسط شرکت تهویه گستر سپاهان طراحی گردیده است.

نقش شماره 3 گرمایش از کف :

 

 دریافت نقشه

این نقشه شامل طراحی سیستم گرمایش از کف یک ساختمان مسکونی واقع در شهر اصفهان خیابان آپادانا اول می باشد که توسط شرکت تهویه گستر سپاهان طراحی و اجرا گردیده است.

 

فن کویل :

این دستگاه هم برای گرمایش در زمستان و هم برای سرمایش در تابستان مورد استفاده قرار می گیرد آب سرد و گرمی که در دستگاه های مولد انرژی ( دیگ یا چیلر) تولید می شود توسط پمپ و شبکه لوله کشی به فن کویل رسیده و پس از عبور از کویل های پرده دار به وسیله ورزش اجباری هوا روی کویل ها سرما و گرما را به محیط می دهد.

فن کویل ها در سه مدل ساخته می شوند: 1ـ فن کویل زمینی  2ـ فن کویل سقفی 3- فن کویل کانالی

فن کویل های زمینی و سقفی مشابه یکدیگرند و فقط محل نصب آن ها متفاوت است ولیکن فن کویل کانالی دارای پوشش اطراف نبوده و به صورت نمایان در سقف کاذب نصب شده و توسط کانال هوا را به اتاق ها منتقل می کند.

در این پست پلان یک ساختمان اداری که شامل لوله کشی و جانمایی فن کویل های زمینی می باشد به شما کاربر گرامی تقدیم می گردد.

 

 دریافت نقشه

این نقشه شامل لوله های رفت و برگشت فن کویل، لوله های درین، جانمایی فن کویل ها، ظرفیت فن کویل ها سایزینگ لوله های فن کویل، دبی آب عبوری از فن کویل ها و .... می باشد.

 

آب رسانی و فاضلاب :

توزیع آب مصرفی مورد نیاز به صورت آب گرم و سرد شبکه آب رسانی و همچنین تخلیه آب مصرف شده در شبکه فاضلاب در انواع ساختمان های مسکونی اداری تجاری و صنعتی همواره یکی از موارد مهم در سیستم های تأسیساتی می باشد.

آب مصرفی توسط شبکه آب شهری توزیع می گردد سپس در ابتدای ورود به ساختمان پس از عبور از کنتور و متعلقات دیگر به شبکه داخلی لوله کشی آب منتقل می شود و پس از جریان یافتن در انشعابات اصلی و فرعی به واحد مصرف کننده یعنی سرویس بهداشتی می رسد.

علیرغم ظاهر ساده شبکه فاضلاب عدم توجه کافی در طراحی و رعایت استانداردهای معتبر می تواند معضلات بسیار مهمی از قبیل پخش گاز و بوی نامطبوع و زننده در فضای ساختمان تخلیه نامطلوب و پس زدن فاضلاب و تولید صدا در شبکه را به همراه داشته باشد.

در این پست نقشه های آب و فاضلاب یک مجتمع مسکونی به شما کاربر عزیز تقدیم می گردد.

 

 دریافت نقشه

این نقشه ها شامل لوله کشی آب سرد و گرم و برگشت مصرفی سرویس های بهداشتی حمام و آشپزخانه، سایزینگ لوله ها، لوله کشی فاضلاب و نت و اگزوفن سرویس های بهداشتی حمام و آشپزخانه و ... می باشد. این نقشه ها توسط نرم افزار اتوکد ترسیم شده و با پسوند dwg ذخیره شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد