وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع
وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع

ارسال نظرات وپیشنهادات

بازدید کننده گرامی با تبریک و قبولی طاعات و عبادات و قبولی نماز و روزه همه عزیزان' نظرات شما باعث دلگرمی ما خواهد بود پس لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این امر یاری فرمایید تا بتوانیم هرچه بیشتر به ارائه مطالب مفیدتر بپردازیم با تشکر مدیر وبلاگ. 

دانلود رایگان کتاب تاسیسات ساختمان برای طراحان داخلی

s6ux3fgbvifzb81cg02l دانلود رایگان کتاب تاسیسات ساختمان برای طراحان داخلی

کتابی که امروز براتون تهیه کردیم تحت عنوان “تاسیسات ساختمان برای طراحان داخلی ” هستش . این کتاب در ۱۰ فصل در ۵۵ بخش با فرمت PDF واقعی تهیه شده و در رابطه با  طراحی داخلی بر اساس سیستم های تاسیسات برقی و مکانیکی  ساختمان است.


لطفا نظرات خود را راجع به ای مطلب بیان کنید با تشکر

لینک ثابت و کوتاه مطلب : http://www.naghsh-negar.ir/?p=7908

رادیاتور قرنیزی

رادیاتور قرنیزی:
تا به حال در صنعت تاسیسات از دو سیستم اصلی برای گرمایش اتاق ها استفاده می شد : سیستم رادیاتورهای دیواری و سیستم گرمایش از کف

رادیاتورهای دیواری به دلیل سادگی نصب و هزینه کم از رواج بیشتری برخوردار بودند اما در سال های اخیر سیستم گرمایش از کف به عنوان سیستم گرمایش مطلوب تر مورد توجه قرار گرفته است.
دلیل آن عدم همخوانی رادیاتورها با دکوراسیون های متنوع امروزی ، عدم تنوع و اشغال فضای با ارزش اتاق ها توسط این رادیاتورها می باشد.

همچنین سیستم گرمایش از کف نیز در صورت استفاده از لایه های ساختمانی مثل بتن و سرامیک و همچنین استفاده از فرش، کارایی خود را تا حد قابل توجهی از دست داده است. همچنین پاسخ بسیار کند سیستم گرمایش از کف به هنگام روشن و خاموش شدن و همچنین متصاعد نمودن گرد و غبار و کرک های روی کف به سمت بالا یکی دیگر از معایب این سیستم بشمار می رود.


سیستم گرمایش از طریق قرنیز دیوار سیستمی است که سادگی و قابلیت کنترل سریع رادیاتورهای دیواری را با راحتی و پخش یکنواخت گرمای اتاق توسط سیستم گرمایش از کف در یک سیستم فراهم آورده و معایب هر دو سیستم را رفع کرده است.

garmayesh20gharniz202

این سیستم آلیاژ اکسترودی با تکنولوژی مدرن پلیمری است که زیبایی قرنیزها و سادگی رادیاتورها را در یک سیستم فراهم آورده و اجازه می دهد گرما مثل رادیاتورهای دیواری سریع و مثل سیستم گرمایش از کف یکنواخت و از ارتفاع پایین در اتاق پخش شود.
همچنین با حذف رادیاتورهای دیواری امکان ایجاد تنوع بیشتر در چیدمان وسایل ، نصب آسانتر پرده ها و استفاده از بخش های مختلف اتاق به نحو مطلوب فراهم می گردد.

استفاده از این سیستم به دلیل بازدهی بالا و نیز امکان استفاده از آب با دمای کم موجب کاهش مصرف انرژی به میزان حداقل 25 % می گردد.
سطح تبادل حرارتی گسترش یافته در این رادیاتورها امکان استفاده از انرژی های تجدید پذیر نظیر آبگرمکن های خورشیدی یا پمپ های حرارتی را حتی در زمستان های خیلی سرد فراهم می آورد.

garmayesh20gharniz201 

garmayesh20gharniz204