وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع
وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع

کمپر سورهای مارپیچی


کمپر سورهای مارپیچی :

کمپرسورهای مارپیچی تشکیل شده از بدنه , دارای شیارهائی اســت که در دو رتــور با تیغه های دنده ای مار پیچی قرار گرفته اند .رتور هادی با الکتروموتور متصل است و دارای دندانه برآمده پهن می باشد .

کمپرسورهای دورانی


کمپرسورهای دورانی :

اجزاء اساسی این کمپرسورهای دورانی سیلندر ثابت , پیستون یا روتور و تیغه (پره ) متحرک است. دو نوع کمپرسور دوار وجود دارد .غلطکی که از یک غلطک و یک سیلندر تشکیل شده و محور با همان غلطک ( روتور ) بطور خارج از مرکز در داخل سیلندر می چرخد و یک تیغه به کمک متری قسمت مکش و رانش را جدا می کند .نوع تیغه ای که روتور و تیغه ها هر دو می چرخند. روتور روی محور خودش می چرخد ولی سیلندر و غلطک هم محور نمی باشند و تیغه ها به علت خاصیت گریز از مرکز در حال چرخش بوده و به بدنه سیلندر فشرده می شوند .

              تیغه متحرک

       تیغه ثابت

کمپرسور پیستونی


کمپرسور پیستونی :

امروزه در صنعت تبرید بیشتر از کمپرسورهای پیستونی استفاده می شود . در این نوع کمپرسور ها از حرکت رفت و آمدی پیستون سیال را متراکم می نمایند .این نوع کمپرسور اغلب در سیستم تبرید مورد استفاده قرار می گیرد و ممکن است قدرت آنها از چند دهم اسب تا چند صدم اسب باشد و می تواند از یک سیلندر ویا چند سیلندر تشکیل شده باشد .

تهویه مطبوع

در این مطلب به خلاصه ای از اعداد و ارقام مربوط به مقدار هوای تازه مورد نیاز که اغلب بیشترین کاربردها را دارد اشاره می شود :

 

برج خنک کننده

ادامه مطلب ...

سمینار تخصصی اصول تبرید آمونیاکی

سمینار تخصصی اصول تبرید آمونیاکی
مرکز دانش صنعت تاسیسات ایران، انجمن علمی مهندسی حرارتی و برودتی ایران ، پورتال مهندسان تاسیسات ایران با همکاری شرکت برودتی و حرارتی نیک برگزار می کند 
ادامه مطلب ...

دوستان عزیزم

با تشکر از تمام دوستان که با نظرات و پیشنهاداشون به من روحیه میدن مخصوصا دوستان خوب گروهIvBand

انواع کمپرسور ها

کمپرسورهای تبرید ( Refrigeration Compressor )

اجزاء مختلف یک سیستم تراکمی شامل کمپرسور , کندانسور  , اواپراتور و شــیر انبســـاط می باشد که قلب یک سیستم تراکمی بوده که ممکن است . 1 ـ در ماشینهای مبرد تبخیری کمپرسورهای پیستونی 2 ـ کمپرسوردورانی با پیستون گردنده (رتور)  3 ـ کمپرسورهای گریز از مرکز یا توربو کمپرسورها و   4 ـ کمپرسورهای مارپیچی بکار روند .

ادامه مطلب ...

مبرد

 

موضوع:

بررسی و تحقیق در مورد مناسب­ترین مبرد

 

 

 

 

 

 

تهیه و تنظیم:

مهدی افرا نصفی

 

 

 


مقدمه:

طبق قوانین اول و دوم ترمودینامیک حرارت همیشه از جسم با دمای بالاتر به جسم با دمای پایین­تر انتقال می­یابد و تنها با صرف کار (انرژی) می­توان عکس این فرآیند را اعمال نمود.

ادامه مطلب ...