وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع
وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

وبلاگ مهندسی مکانیک(تاسیسات حرارتی و برودتی)

تاسیسات حرارتی و برودتی و تهویه مطبوع

آموزش هیدرولیک (پمپ دنده ای) پمپ دنده ای


 

برای سیستمهای ساده با فشار نسبتا" کم ( بار 180-140 یا Mpa  18-14) پمپ دنده ای کاربردی ترین نوع پمپ به شمار می رود.  پمپ دنده ای بسیار ساده، مطمئن، نسبتا" ارزان و با حساسیت کم نسبت به گرد و غبار است. پمپ موجود در عکس در جهت نشان داده شده حرکت می کند. هنگامی که دنده ها می چرخند و چرخ دنده های موجود در بخش مکشی به نقطه B (محل خروج اجباری مایع) نزدیک می شوند وکیومی تولید می شود و روغن به داخل فواصل بین چرخ دنده ها سرازیر می شود. روغن موجود در محوظه به قسمت فشاری پمپ منتقل می شود و آنجا پس از گیر افتادن چرخ دنده ها روغن بلاجبار از فواصل بین چرخ دنده ها خارج شده و وارد قسمت خروجی پمپ می شود. حرکت چرخ دنده ها بروی هم مانع  برگشت روغن از قسمت فشار به قسمت مکشی پمپ می شود. در نتیجه روغن از قسمت مکشی به قسمت فشار و در امتداد بخش نصب شده چرخهای دنده منتقل می شود. فشار موجود در قسمت فشار بر اساس مقاومت موجود در سیستم تعیین می شود. بیشترین مقاومت در قسمت سیلندر و موتور هیدرولیکی است. برای جلوگیری از ایجاد حباب در اثر پمپاژ مایع فشار موجود در قسمت مکشی نباید از 0.1 تا 0.2 بار (Kpa20-10 ) بالاتر رود. فشار زیر اتمسفر (حداقل فشار مطلق: 0.8 بار یا kpa80)

        

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد